Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

02 december 2007

1:a Advent

Laddade upp med Konstfacks Julmarknad tillsammans med Jason, lilla Rut o Råger. Trevligt, knökfullt o ingenting att handla men entrén var stilig!
Idag blev det (efter springrunda) dags att BAKA - lussebullar såklart! Se här bullar i begynnelse:

Bulldeg
i vardande under bästa almanackan

Samt färdigt bullberg (goda!)

Det blev bullar minus russin, dels för att jag inte äter dem ändå o dessutom havade jag inga!

Dagen till ära hade jag mitt tjusiga förkläde på mig som jag försökte plåta (ajdå, lite högt upp kanske...)
Men nu då! Äsch... nu ser man ju inte den vackra kanten. Ett försök till.
Sådärja!

När jag ändå var i farten så blev det lite knäck oxå:

Här väntar de glada formarna i stram uppställning på tillfyllning.

Men... ska knäck vara så här MÖRK...?

Attans, nytt försök - den här gången med termometer för säkerhets skull.

Mandel
måste man ju ha i...

Men oj! Det blev alldeles för mycket mandel för att kunna fylla formarna! Raskt beslut - det får bli knäckbräck istället! Ut på bakplåtsduk, platta till med kavel (ovanpå ännu en bakplåtsduk), stelna i kylskåp, bryt i bitar, rulla i potatismjöl - et VOILÀ!

En clementin för att uppväga bullar o knäck...

Vidare så är adventsstaken uppackad - i år blev den med äpplen.

O tomtarna sitter på plats.

Inga kommentarer: