Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

05 januari 2008

Nya alster

Igår promenerade namnsdagsbarnet o jag till Stadsmissionen, o se - där hängde en röd Tenson o väntade på mig! Jag hade visserligen veckan innan införskaffat en grön piratkopia (snarare en Vinson om någon minns dem?) but the real stuff rules! Den fick raskt en stajlig pälskant på kragen:

Efter detta var jag givetvis tvungen att sticka en ny halsduk - en grön gick ju verkligen inte för sig! Det blir en cerise/ljusrosa-randig i patentstickning samt ljusgrön frans - stickor 7 garn ESKIMO. Najs.

Se här, de båda jackorna hängandes bredvid varandra: (Det hänger dessutom en gul i garderoben.) Den gröna får tjänstgöra som träningsjacka, till o från gymet.

Vidare sydde jag 5 st (jodå, jag kan räkna - en är kvar i lådan) tork/tvättlappar till spisen - givetvis svarta!

O slutligen blev det ett nytt överdrag till vetekudde - ganska tjusigt!

Nu inväntar jag med IVER Thomas Lynley kl 22! (Ska bara hitta nåt att sticka - garnet till halsduken är SLUT - ve och fasa!) För att inte tala om den minst sagt RAFFLANDE upplösningen av Tour de Ski imorgon!!!

1 kommentar:

Sillen stickar sa...

Hej Där!
Ville bara säga att jag gillar dina saker du gör och din blogg. Brukar besöka den då och då.
hej hej f Cilla