Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

27 januari 2008

SÅLD!

HURRA - jag har sålt hårklippningsmaskinen!
Ibland får man vara lite ihärdig o lägga ut annonsen fler gånger.

Dagens program:

1 - Äta frukost vid datorn, typ nu - grahamsgröt med äpple, banan o blodapelsin. 2 sorters strössel ovanpå (linfrö, solrosfrön, havrekli, sesamfrö i den ena) samt Dr Rintzes Hälsoblandning (b-jästflingor, vetegroddar o lecitin). Värsta hälsofrukosten!

2 - OJ, nu blev det i fel ordning - gjorde ju lite morgonyoga innan samt tränade mag- o ryggmuskler inför Tjejvasan (det behövs för stakningen, säger experten C som varit på skidläger)

3 - Borsta tänderna, bädda sängen o städa i köket

4 - Hm... Nu beror det på hur mycket klockan blivit. Framemot 12 ska jag ut o springa (det är FINFINT väder ute!) en runda på ca 5½ km, men nåt ska jag väl hinna med innan dess. Jo, jag ska ju sno ihop en hel del gröna saker:
  • ny plånbok
  • ny väska
  • nytt fodral till iPoden
5- Här ska det nog springas!

6 - Efter dusch o mat kan det tänkas att jag beger mig bort till stickcafét, om jag inte kommit i gasen med sömmandet. Jag är dessutom inne i en rysligt spännande bok som jag lyssnar på:
MÖRKARE ÄN NATTEN - av Michael Connelly
Terry McCaleb, före detta FBI-agent, lever ett tillbakadraget liv på Catalina Island då han kontaktas av en gammal kollega, som behöver hjälp med en mordutredning som kört fast. Det handlar om en bestialisk seriemördare med smak för rituella mord och hämnd. Spåren leder Terry McCaleb till Harry Boch, som i sin tur är upptagen med ett mordfall där en Hollywoodregissör står anklagad för att ha strypt en filmstjärna under själva sexakten.

De två fallen visar sig överlappa varandra och McCaleb tror sig vara på väg att avslöja den mest skrämmande mördare han någonsin mött. Men kan Harry Bosch verkligen vara en seriemördare? Har han gått över till den mörka sidan eller är det hela en komplott?
7 - Sedan är det ju, icke att förglömma... eeeh... vad var det nu det var?

*tänka tänka*

Jo, FÖRNIMMELSENS MINNESDAG! Glöm alltså inte bort att komma ihåg det ni en gång förnam! (Jo, jag vet att det kanske inte överensstämmer med vad som står i EDRA almanackor, men jag läste fel ett år o tyckte detta var mycket roligare!)

Ha en god söndag!

Inga kommentarer: