Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

29 januari 2008

Vuxenpoäng

Idag har jag varit en DUKTIG Pepparkaka o samlat ihop RYSLIGT många vuxenpoäng (till skillnad från mitt deltagande i "Gissa året" som pågår under tävlingsledning av Kurt där det klart framgår att årtal inte är min starka sida, såvida det inte gäller portkoder.)

Nåväl, idag kan jag yvas över följande prestationer:

1 - Efter morgonyoga (f n förstärkt med mag- o ryggstärkande Pilatesövningar inför den kommande Tjejvasan) så bakade jag bröd. 2 poäng

2 - Sen gick jag ner i tvättstugan o gjorde vad som där brukas göras. 2 poäng

3 - Därefter STÄDADE jag (pappstädning*) vilket renderar ytterligare 3 poäng. Summa 7 st.

4 - Efter detta, vilket man skulle kunna tycka var nog för en dag, så cyklade jag till Stadsbiblioteket minsann! I motvind! 3 poäng. Där lånade jag raskt 4 nya böcker att lyssna till:

  • LOST LIGHT - Michael Connelly
  • POETEN - Michael Connelly
  • FÄLLAN - gissa?
  • LIVSFARLIG UTSIKT - Nora Roberts (som skrivit en annan favorit FLAMMANDE SKYAR)
Jag lyckades hitta en bra bakväg till bibblan så man slipper ta sig ända upp till Odenplan o med ytterst begränsad närvaro å Sveavägen (vilken ju inte direkt tillför några hälsopoäng).

Summa sumarum - 10 poäng! O så har jag manglat lakan + handdukar, så det blir 1 stilpoäng oxå. 11 poäng - inte så illa för att vara en tisdag!

Nu äter jag mexikansk bönsoppa o nybakt bröd, så det går ingen nöd alls på mig idag!

Dessutom fick jag min nya kod till mitt nya fina gröna kort, o den var alldeles utmärkt! (Man fasar ju alltid för att få 6738 eller nån annat svårmemorerad eller otilltalande sifferkombination.)

Oh, jag måste ju förevisa Dagens kulturskymning o jag SKÄMS faktiskt å det kulturella Stockholms vägnar för att tala om att det faktiskt var på Stadsbiblioteket som detta fenomen uppenbarade sig när jag plägade låna 4 alster- titta bara:


Synnerligen upprörande! På min ära!


* PAPPSTÄDNING innebär den förhoppningsvis veckoåterkommande städning som sker medlest dammande, dammsugning, torkning av golv samt avtorkning i kök o badrum.

MAMMSTÄDNING däremot innebär att städa ett mindre utrymme, t ex en låda eller en hylla. Det senare kan dock ta lika lång tid som det förstnämnda.

Båda begreppen har myntats av mina barn.


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till alla 11 poängen och lycka till med årtalsfråga nr 8!

KURT