Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

26 februari 2008

4 timmar o 24 minuter

Jo minsann - jag HAR åkt Vasaloppet!
Eller snarare Tjejvasan; det stora loppet går ju på söndag.

O det var en bedrift, vill jag påstå - men en väldigt rolig sådan! Med vallningsfria skidor från 80-talet (på Stadium skakade försäljaren på huvudet när jag berättade det o trodde att jag skojade) men eftersom detta var det material jag förfogade över så var det inte mycket att välja på. O det gick ju det med! Fast lite långsammare... Jag blev ideligen ikappåkt i nedförsbackarna o fick byta spår, men det ÄR ju så roligt när det går utför! Jag kastade mig oförskräckt ut i branterna (o det var DUKTIGA backar ska ni veta!) o ropade "TJOHO!" O jag ramlade bara i 2! Eller var det 3... Blåmärkena är hursomhelst 3 till antalet, 1 skrapsår samt 2 blåsor. Ytterst liten insats ändå!

Såhär efteråt känns det närmast overkligt att vi faktiskt HAR åkt, känns mer som en dröm eller kanske att det är NÄSTA vecka? Men jag har ju både medalj o diplom (mycket tjusigt) som bevis o även en del foton. Se här hur glada vi står i startfållorna, min bästa C o jag! Mössan är oxå med - till Sillen!


Jag kan gott tänka mig att göra om det förutsatt att jag får tillgång till bättre skidor samt mer träning innan. O SNÖ!

2 kommentarer:

Sillen stickar sa...

Grattis! Fantastisk gjort! Snygg mössa dessutom. Jag gillar stjärnor mkt just nu.
Cilla

agata sa...

Jäklar vad duktigt! *applåd*