Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 april 2008

Uppdatering

DE 100 BÄSTA AMERIKANSKA FILMERNA NÅGONSIN

1 - Citizen Kane 1941
2 - Casablanca 1942
3 - the Godfather 1972
4 - Gone with the wind 1939
5 - Laurence of Arabia 1962
6 - the Wizard of Oz 1939
7 - the Graduate 1967
8 - On the waterfront 1954
9 - Schindler's List 1993
10 - Singing in the rain 1952


Nu har jag sett den; CITIZEN KANE - världens bästa film enligt listan. Hm... Jag tyckte mest den var underlig. Nästa gång blir det TO KILL A MOCKINGBIRD med Gregory Peck, tydligen den näst mest inspirerande filmen någonsin!

Däremot ser jag fram emot INDIANA JONES 4 som kommer 22 maj! O SEX AND THE CITY, THE MOVIE den 25 juni!

: )

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var hamnar"Tarzan och den vita kvinnan" måntro?

KURT

lillstrumpa sa...

Åh, vilken härlig, rolig och inspirerande blogg jag hittade här! Ska genast lägga till i min reader :-)

Marias garnhändelser sa...

tacka vet jag Mångalen:-)