Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 maj 2008

Jag o Oscar

Igår lekte jag med Oscar - Petersen, alltså. Han spelade piano o bräkte medans jag:
  • sydde klart en grönrutig* jacka
  • sydde en blå* kofta
  • tvättade fönster
  • bakade skorpor* i kolossalformat
Dessutom var jag ute o sprang - UTAN knäskydd minsann! vilket gick alldeles utmärkt, för att inte säga bättre (du ser C, jag gör som du säger fast det tar ett tag!) - o hann sitta på balkongen o lyssna klart på Madickenboken; ack så trösterikt!

Det här vill jag göra idag:
  • städa
  • sy om koftan (sy in den något, en smärre operation)
  • tvätta kristallkronorna (känner mig som kungens lilla piga...)
  • sy rutiga byxor
  • sitta på balkongen
  • sy en ny väska med rosmönster
* Jo, det är klart att det ÄR mycket roligare med bilder, men jag har inte tiiiiid! Sen kanske.

Jamen OKEJDA, eftersom ni TJATAR så förskräckligt...
Finfin liten jacka i bästa Madicken-stil.

  • NEJ - det är INTE Neurosedyn-ärmar (som Pappis så skojjigt sa en gång) utan de ska korva sig när man bär den.
  • JA - jag har sjuk humor


Jag SA ju att de var i kolossalformat! Även om jag har frökenhänder...

Inga kommentarer: