Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

12 juni 2008

Alster

Min gröna koft (jo, det heter faktiskt så idag) blev klar alldeles lagom till student- o examensuppvaktningar. Emellertid så var det för VARMT att ha den på sig, så den väntar fortfarande på att bli invigd.


Jag blev däremot väldigt inspirerad att virka mer o köpte därför rosa garn. Först tänkte jag mig en tröja:


men jag ville EGENTLIGEN ha den turkos, precis som på bilden, så då provade jag att virka en nättröja istället:


Emellertid så lånade jag en bok på biblan o där fanns ett FANTASTISKT överkast


så då ville jag såklart virka en ruta, bara för att se hur det blev!


Det blir nog en tröja av rutor, tror jag.

Sen hittade jag en tröja på Stadsmissionen i precis bra turkos färg som jag raskt (nåja, det tog faktiskt en EVINNERLIG tid eftersom garnet är ojämnt o använts till att sy ihop tröjan med...) repade upp (därför saknas ärmarna)


o nu har jag virkat större delen av bakstycket, vilket jag tycker blir ganska tjusigt.


Mönstret blir ju lite knåttrigare eftersom garnet inte är helt slätt, men det gör faktiskt ingenting. Eller hur?

1 kommentar:

agata sa...

Vilken söt kofta! Jag har sagt det förut,, och säger det igen - jag MÅSTE lära mig virka! MÅSTE!! Det blir ju så fint!