Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

27 juni 2008

Good friday

Nåja, det är visserligen inte långfredag idag - men en GOD fredag!

Först åkte jag till Stadsbiblioteket - en av stadens smultronställen. Där lånade jag raskt 5 ljudböcker:

  • SVINALÄNGORNA av Susanna Alakoski (har ju fått pris, så kanske läsvärd?)
  • SOMMARBARN av Katerina Janouch (skriver bra, har gillat hennes föregående)
  • BONES TO ASHES av Kathy Reichs (ett MÅSTE - lyssnar just nu på en annan i serien o har dessutom 2 böcker att läsa av henne i vänthyllan)
  • REVOLVERMANNEN av Stephen King (har försökt tidigare, men tänkte ge honom en chans till)
  • HONUNGSBIETS HEMLIGA LIV av Sue Monk Kidd (tilltalade mig idag)
När jag kom ut insåg jag att "men hallå, där ligger ju...

...Stadsmissionen på Hagagatan!" Så det var bara att kliva på! Där fanns bl a...

... en helt sanslös radio (läpparna rör sig när man sätter på den!)...

... en alldeles EGEN Karin Larsson-bok till mig som jag har velat ha LÄNGE!...

... samt ett lila linne!

Sedan begav jag mig uppför Odengatan till mitt nästa mål; Ljungqvists garn.

Det blev 3 nystan knallgult garn, men jag tror jag lämnar tillbaka det - har alldeles för mycket garn att göra nåt av först!


Sen tog jag bussen, dock inte till Slussen (så roliga var vi inte) utan till ännu ett bibliotek, nämligen Kungsholmens. På vägen dit gick jag igenom Västermalmsgallerian o det både ser ut, låter o luktar som vilket "Mall" som helst i USA.


Väl framme vid biblioteket kunde jag ÄNTLIGEN lägga beslag på ett ex av STEKTA GRÖNA TOMATER av Fanny Flagg som jag velat läsa ända sedan jag såg extramaterialet från DVDn, där FF berättar att det i boken finns över HUNDRA karaktärer!

Sista stoppet på resan blev ännu en Stadsmission, den här gången på Hantverkargatan. Där bidde det:

en grön kjol att klippa sönder o sy nytt iPod-fodral av

samt en lång o fladdrig T-shirt som nu tillsammans med övriga inköpta mjukvaror hänger på tork på balkongen efter tvättning.

Sen blev det lunch.

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss fran det stooora applet!