Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

03 september 2008

Mannen på taket


Då jag noterade att det befann sig en man uppe på taket på fastigheten mittemot utan säkerhetslina, så ringde jag (efter en stunds överläggande) först till polisen. Efter 20 minuter ringer polisen tillbaka o meddelar att de inte kommer att agera eftersom de, efter diskussion, kommit fram till att det är fastighetsägaren eller arbetsgivarens ansvar att se till att skyddsutrustning används.

Jaha, då blev det till att ringa till Stadsbyggnadsexpeditionen för att jaga upp fastighetsägaren. Denna visade befinna sig i Texas varför jag istället ringde till plåtslageriet som menade att de ju inte kunde stå o ropa från skorstenen att deras anställda skulle använda sig av säkerhetslina, vilket han jämställde med att bli av med ena benet. (Jag undrade just hur många ben man blir av med om man ramlar ner, för att inte tala om hur många andras ben som kan komma i kläm.)

Nu känner jag att jag tagit mitt medborgerliga ansvar o ramlas det nu ÄNDÅ ner så behöver jag inte ligga sömnlös för den sakens skull.

Godbiten i allt det här var, förutom att jag känner att jag försökt göra en insats, var ändå polisens kommentar:

- "Om han däremot ramlar ner så kommer vi!"

Håhå jaja...

1 kommentar:

Lilla Rut sa...

fniss. Polisen kanske är upptagen resten av tiden med att laga barnvagnar o skala potatis o så :)