Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

14 oktober 2008

Nya alster


Först sydde jag en till väska (den turkosa till vänster) eftersom den högra behövde en ny kompis eftersom den andra andra-väskan var alldeles för somrig i tyget. Nix, finns inget bild på den o dessutom hänger den i torkskåpet, men föreställ er ljus botten med blekrosa rosor o blad.


O sen fick jag ÄNTLIGEN en ny plånbok! Yttertyget är vad som var över från ett överdrag till en av mina Emmor, knäppningen en liten bandsnutt, det japanska hänget kommer från en flaska med svartvinbärsjos jag fick i present en gång o kanterna runtom från ett örngott från IKEA. O så några guldpaljetter förståss!

Inuti finns som vanligt fickor för kort till vänster samt 2 fack för kvitton o annat skoj till höger (adressklisterlappar som man kan använda istället för att skriva namn o telefon när man t ex lämnar tillbaka något - eller ser en snygging på stan som man vill paxa för!) samt ett myntfack. Flärpen stängs med en rejäl tryckknapp.

Kläppen på blixtlåset var bara en ring o det kändes lite mesigt att dra i så jag sydde fast 2 pärlor som satt ihop samt en kaura (snäcka från Nepal) så det blev lite drag i den! (Hu, en sån dålig vits...)

Nu blir det roligt att gå o handla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ganska fantastiskt!

Kurt

Ulrica sa...

Mycket fint! tack snälla för dina bidrag till Hjälpstickan.se