Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

10 oktober 2008

Wrestling

Norpad hos Silverfisken:
En av mina nya kollegor berättade denna lilla anekdot igår. Han och hans fru hade legat och hållt på som bäst i sovrummet när deras femåring hade stormat in.

Chockat hade han stannat till vid sängen.

"What are YOOOU doing?", sa han frågande.

"We are wrestling", svarade min kollega snabbt.

"Yay, can I wrestle too?", fortsatte hans son.

"We're pretty much done, honey", svarade min kollegas fru.

Slokörat lommade deras son ut ur sovrummet. Min kollega och hans fru insåg att det var slut på det roliga och tog på sig sina kläder.

De tänkte inte mer på det hela förrän ett par veckor senare. Hela familjen var ute i en av Brisbanes parker för att grilla lite tillsammans med några andra barnfamiljer.

Efter en stund var femåringen lite uttråkad, så min kollega insåg att han förmodligen måste leka med sin son lite.

"Daddy will play with you. What do you want to do?"

"I want to wrestle!"

"Sure, let me just give my glasses to mom", sa min kollega och knatade bort till filten där hans fru satt med deras yngre dotter. Han lägger av sig sina glasögon och tar av sig sin klocka. Sen vänder han sig om för att leka med sin son.

Bakom honom står hans femåring, nu spritt språngande naken.

Redo att brottas.

Inga kommentarer: