Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

07 november 2008

Allt för hälsan

Idag var jag o Camilla på mässan där vi först fick en något underlig frukost; tanken var att maten skulle komma från olika producenter i en annan mässa som går samtidigt (DET GODA KÖKET) o sålunda serverades bl a tårta, raggmunk o räkor! (Raggmunken begrep jag inte vad det var förrän vi stötte på den i matmässan senare på dagen - underliga pannkakor de har, tänkte jag, med riven ost inuti som inte smält!) Det fanns förvisso en del mer konservativ frukostmat såsom rågbröd, leverpastej/paté, frukt, yoghurt, kaffe o te - men inte en endaste liten ostskalk! Nåja, man får ta gaffeln i vacker mun som det så vackert heter.


Inne på hälsomässan var det minsann inte bara grönsaksavkok o rårivna morötter...

O tog pengarna slut så fanns det en hel BUSSLAST med hundringar - bara att köra iväg!


Visste ni hur vackert brysselkål växer? Nu vet åtminstone jag det!

En fluffväst som jag övervägde att köpa innan jag insåg att jag lätt kan sy en likadan för billigare peng - tyg har jag redan! O dessutom så klarar jag mig säkert utan.


Här är en jacka som jag klämde på o tänkte att den skulle passa RYSLIGT bra att åka Vasalopp i! Dessutom är jag förfärligt svag för turkos just nu.

Inne på matmässan fanns det tjusig dukning - o BYST med vinpavor! Men mat var det faktiskt lite sämre med, vilket förvånade oss något med tanke på temat för dagen/dagarna - DET GODA KÖKET kommer sålunda i flytande form!


Jag hade nr-lapp nr 1 i garderoben, men jag kom inte först. Klura på det ni...


Camilla köpte en pulsmätare o jag hade faktiskt redan betalat min när det slog mig att jag, med mina frökenhänder o -vrister, kanske skulle prova först.


O det var allt tur, för den var ALLDELES för stor till min lilla arm. Däremot hade de en annan, mindre variant som snart kommer ut som jag ska spana efter. (Det får väl bli idag då, eller så får jag skriva upp det på undantagslistan... Hm...)

Av allt det här blev det bara EN sak som fick följa med hem - jackan! Så nu är jag färdigekiperad för Vasaloppet förutom att jag ska sticka sockor. Very good, gummisnodd.

Inga kommentarer: