Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

29 november 2008

Bäddsockor

Jag behöver bäddsockor när jag sover. Eftersom jag ofta går upp på natten så går jag en del på dem o därför så går det efter ett tag hål på dem.

Mina första bäddsockor var vita.

O de jag haft senast var gula o dessutom rätt tråkiga eftersom jag aldrig fick till nåt blingande (de vita hade åtminstone fina små sydda X i brunt garn), men nu hade de minsann gått hål på dem oxå! Dags att göra nya!


Hämtade häromdagen STICKAT & VIRKAT av BIRGITTA FORSLUND o där fanns bl a den underbara koftan Gudrun med tillhörande basker o ren!



Eftersom jag redan förfogar över 2 liknande plagg (som jag dessutom sällan använder) så tänker jag försöka avhålla mig från att sticka henne (kanske baskern dock) men insåg att jag kunde använda mig av mönstret till sockorna. Sålunda blir de vita med röd kant samt glada blommor på, precis som originalmönstret.


O givetvis förstärkt underdel! (Vilken dessutom inte kräver några extravarv eftersom den är stickat som en rektangel o sys ihop bak o snörs ihop fram. Bra, va?)

Inga kommentarer: