Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

08 november 2008

Beklämd o betänksam

OJ! Jag ser just att någon klippt ett JACK på kanten av min T-shirt! Vem kan det vara månntro...

Fast det var inte det jag blev B+B över utan det här: Igår var jag ju på 2 mässor, först HÄLSOMÄSSAN o sen MATMÄSSAN. Hälsomässan var mest kul, fast inte så mycket att köpa som vi hade hoppats (vi letade efter ylleunderställ, Friskis-monter o Pilatesbollar utan framgång) men det blev som så ofta helt andra val - jacka t ex!

Nå, när vi sen kom in o gick in på Matmässan så blev jag så beklämd; all denna (exklusiva) mat o framförallt allt vin o sprit som rundmagade o välmående par i övre medelåldern gick runt o provsmakade kändes inte bra. Med tanke på hur mycket pengar som lagts ner (jaja, jag vet att det är "viktigt" med marknadsföring, det ekonomiska klimatet, tillväxt o allt det där - men ändå!) o hur många människor som fick gå o lägga sig hungriga igår kväll - bara i Stockholm! - så kan man inte gå därifrån utan en klar bismak i munnen. Åtminstone inte jag.

Häromdagen fick jag dessutom reda på att en av Coop Extras butiker VARJE VECKA SLÄNGER MAT FÖR 40.000 KR! Mat som enligt bäst-före-datum gått ut, men som säkerligen i de allra flesta fall är tjänlig föda - o bor man i ett soprum så är man säkert inte så petig med sånt. Jag vet att det finns organisationer som åker runt o samlar upp mat från t ex Östermalmshallen o skänker till välgörenhet, men HUR MYCKET MAT SLÄNGS DET VARJE DAG I STOCKHOLM? Jag bara undrar.

Tänk om man kunde recycla den!

Aj, nu gör sig axeln påmind om att jag suttit för länge o skrivit o jag har mejl att svara på oxå, så det får räcka sålänge.

Idag blir det promenad med manlig kamrat o sen blir det faktiskt inspelning av film ikväll; ENEMY OF THE STATE som jag supergillar. Den börjar dock alldeles för sent för att sitta uppe, så det blir en härlig kväll i fåtöljen med ÅSA som jag tänker gå o hämta idag!

Inga kommentarer: