Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

11 november 2008

Fler utmaningar

Det här med experiment är så intressant; jag tänkte innan jag började mitt köpstopp att det nog skulle bli svårast att avstå ifrån att gå i second-handaffärer, men icke. När jag väl bestämt mig känns det mest som en befrielse att faktiskt SLIPPA o jag har fått massor med energi att lägga här hemma istället.

Däremot dyker det upp helt andra utmaningar; att titta (eller inte titta) i skyltfönster t ex. Jag insåg rätt snart att det går bort eftersom det blir lite som att lukta på korken, men inte dricka nåt. Så det var rätt lättlöst.

Men sen dök det upp en betydligt mer intrikat situation - hör bara!

Jag håller på o stickar en halsduk, av restgarn såklart. Tanken jag fick, var att den skulle vara randig i 3 olika fält;
  • rosa/cerise
  • brun/gul
  • grön/turkos
Nu är det då så, att brunt har jag bara en liten snutt av o gult inget alls. O köpa garn ska jag ju inte göra. So far so good.

Det är nu jag inser att jag har ett TILLGODOKVITTO! Ve och fasa - hur gör jag nu? Tekniskt sett skulle jag ju inte handla för pengar jag s a s inte redan gjort av med, men är det fusk? O ett INKÖP blir det ju ändå! Hm... Det krävdes en god stunds funderande innan jag kom fram till att även om jag skulle kunna hänvisa till det tekniska så skulle det inte kännas bra - jag vill ju LÅTA BLI att handla o i det ingår ju att komma hem med MER garn, tyg, kläder, prylar... O dessutom skulle det kännas som fusk.

Alltså får jag sticka med det garn jag har. Skulle jag inte bli nöjd så får jag väl sticka om den den 8 december.

Jag gissar att det kan komma att uppstå en hög med nästan-färdiga projekt som saknas material för att kunna färdigställas, men då får det bli så. Det blir ju intressant att se hur det känns!

Inga kommentarer: