Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

11 november 2008

FÖRBANNAT!

Här kommer ett ILSKET inlägg - känsliga personer varnas för att en stor del SVORDOMAR kan förekomma!!!

- - -

FÖRBANNAT OCKSÅ! Här gick jag omkring o trodde mig äga 400 kr som skulle räcka tills på onsdag - o så finns där bara 34! Inte nog med att man inte kan handla nåt, DESSUTOM så är alla pengarna slut - ÄNDÅ! Fan o hans moster - BAJSKORV rent ut sagt! Jag blev rentutsagt SKOGSTOKIG o var tvungen att gå ut o promenera av mig förbannelsen - vädrets makter var dock på min sida o det ÖSREGNADE vilket gav möjlighet att även oralt uttrycka mitt missnöje över situationen utan att alltför mycket störa omgivningen då de av sagda skäl befann sig inomhus.

Sen träffade jag en MYCKET söt ung man i en affär jag var inne i, o då smälte större delen av förbannelsen bort. (Intressant det där; att vara förbannad - det sker väl uteslutande av någon annan, företrädelsevis häxor eller män iklädda toppiga hattar med stjärnor på?)

Nåväl, eftersom jag senaste månaden inte haft nån koll alls på ekonomin så har den av förklarliga skäl skaffat sig inte bara ett eget liv, utan oxå ett eget utgiftskonto! Minsann. O utan att jag riktigt kan förklara det så har 1800 kr bara försvunnit!

Dumt, tänkte jag o bestämde mig för att gå tillväga med saken på ett mer handfast sätt - jag kollade helt enkelt mina uttag, o se vad det står att jag köpt senaste månaden:

  • 2 virkmönster från Carolyn Christmas ... 120 kr
  • 12 påsar Kool-Aid att färga garn med ...125
  • garn att färga + några härvor till ... 240
  • mugg (ni vet ju vilken...) ... 179
  • mera garn ... 160
  • jacka att åka Vasalopp i ... 300
  • lotion från Body Shop ... 165
  • Omega-3 från Apoteket ... 217
  • IKEA (2 hänggrejer + ljus) ... 150
  • kokos-sirap till kokosmuffins ... 90
O gissa vad kalaset gått på - jodå, 1746 kr!

Eftertankens bleka krankhet synes ICKE på mina kindor - däremot 2 klädsamma rosor av rodnad över detta tilltag. SKÄMS PÅ MIG!

Nu blir det köpstopp tills ALLA pengarna är tillbaka på kontot! O det hjälper INTE att lägga sig ner på golvet o skrika, så det kan du sluta upp med GENAST!

- - -

Nu ska jag dricka te o läsa klart min bok.

1 kommentar:

camilla sa...

Bra. En strategi för att LÖSA problem. I like.
Kram c