Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

08 november 2008

Första utmaningen!

Nästan hemma, efter en 2 timmar lång o trevlig promenad med min gode vän R, kom vi över torget o DÄR fanns en loppmarknad! Jag lät genast undslippa:
- Men titta, en LOPPMARKNAD! Kom, vi går dit o... nä visst nä, jag ska ju inte handla nåt!
Genast dök köpsuget upp o viskade:
- Men du kan ju bara TITTA! O TÄNK om det finns något JÄTTE-JÄTTE-BRA som du missar! O om det är RIKTIGT billigt så är det ju direkt DUMT att låta bli!
Ni vet hur det brukar låta...

Men jag var ståndaktig o gömde mig bakom R tills vi passerat frestelsen. 1-0 till mig!

När man inte handlar saker så blir allt annat mycket tydligare; hur roligt det är att handla mat t ex! Idag kan jag glädja mig åt en hel lax á 49 kr/kg som jag bar hem i en lång lax-påse av plast (jag reflekterade genast över hur många sådana som går åt - miljövänligt?) o sen skivade o styckfrös. Plastpåsen sparade jag eftersom den säkert kan komma till användning till nåt, o just nu kommer jag på att jag kan klippa ett nytt lock till en färgburk som saknar sådant! Bra, va?

Dessutom har jag varit på bibblan o hämtat ÅSA som jag nu ska dyka ner i, i fåtöljen, med te o macka o nypromenerad - it doesn't get much better! Dessutom har jag ett trevligt mejl att tänka på, mitt lördagsgodis...

1 kommentar:

Beatrice sa...

Du klarar ju det här! Första dagen avklarad. Jag är övertygad att det här fixar du lätt som en plätt.

Tror på dig, gör Beatrice