Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

20 november 2008

Hur var det nu - egentligen?

Innan nästa helg dyker upp så borde jag väl summera den föregående o ge er min version av vad som hände - innan det helt faller i glömska.


På vägen till svampskogen stannade vi för att handla snus (inte till mig, alltså) i den här Gudsförgätna hålan alternativt pittoreska byn.

Del av kantarellskörden - det blev nystekta kantareller på knäckebröd!

Fikapaus vid sjön innan vederbörande tappade bort bilnyckeln, varefter vi spenderade en dryg stund med att leta efter den i myllan tillsammans med ett trevligt par som stannat längs vägen. Emellertid visade det sig att vederbörande lagt nyckeln i en ficka han inte letat i. Han skämdes förfärligt, vilket jag tyckte var helt i sin ordning.

Även om vinden blåste så sken solen riktigt skönt.

På vägen hem körde vederbörande ner i en grop på vägen o förorsakade oss punktering, vilket han dock raskt ordnade upp.

Väl hemma hade vi en nyfunnen favorit att trösta oss med efter alla äventyr.

O sen blev det vedeldad bastu! Najs.

På söndagen hann vi med ett besök på Bajshaus (jodå, det heter faktiskt så numera!)

O sen började det at SNÖA! Stora feta snöflingor.

O MYCKET!

Sen ville vederbörande gå på loppis. Jag hade berättat om mitt köpstopp o då erbjöd han sig att handla åt mig, ifall jag skulle hitta nånting. O jag tänkte att det var väl ok, fast då skulle det VERKLIGEN vara nånting speciellt!

Efter att ha gått igenom hela lokalen o ratat både det ena o det andra som onödigt tänkte jag att jag nog skulle klara mig med både hedern o plånboken i behåll. Men då stod den där:


En Marion Belin!

Ni kanske minns att jag redan har en:


Efter MYCKET grubblande tackade jag ändå jag till erbjudandet o eftersom jag inte kommer att ha den tillhanda förrän mitten av December så kändes det rätt ok - det var ju ändå ett kap av kolossalformat, o jag blir bara så LYCKLIG när jag ser den!

O sen var det dags att resa hem. På tåget upptäckte jag att biljetten var borta! Stort pådrag. Till slut kom jag på att den hamnat mellan 2 chokladkakor (gissa sorten) som jag lagt i ryggsäcken. PU!


Väl hemkommen efter alla strapatser lyckades jag skära mig i fingret istället för i brödet - ett 13 mm lång HÅL! Min första tanke var "oj, tänk om jag inte kan virka nu!"

O så avslutade jag helgen med att riva sönder ett omslag till den DVD-film jag varit o hämtat (beställd innan köpstoppet). Håhå jaja... Det var många incidenter under kort tid - men oxå mycket trevligheter.

Inga kommentarer: