Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

09 november 2008

Kväller

Nu är det snart kväller o frågan är vad jag ska ägna den åt. Följande alternativ finnes med vidhängande synpunkter:
  • ENEMY OF THE STATE - film jag spelat in igår. Dock går nedanstående program o 1 timme framför TVn räcker gott, så det blir
  • ENSAM MAMMA SÖKER - numera tänker jag se på TV UTAN att nödvändigtvis vara så rasande produktiv samtidigt (sticka eller virka alltså). Jag har tidigare alltid gjort nåt samtidigt, mycket för att rättfärdiga mitt tittande ("Jag stickar ju OXÅ!") men det är slut på det nu - ska det tittas så ska det tittas ORDENTLIGT
  • ett litet kusinbarn (Otto) har precis kommit till planeten o det VORE ju kul att sticka något till den lilla människan. Då måste garn o mönster gås igenom, eller ska jag sy nåt?
  • imorgon ska jag ordna upp vad som ska göras till Basaren som går av stapeln den 18e. Jag har en kasse med material o mönster som kan användas, nu måste det oxå GÖRAS!
  • imorgon kanske lilla Rut kommer o leker med mig o då färgar vi nog garnet jag köpte som ska bli sockor, o sen ska de stickas
  • jag har ett hårband att sticka klart
  • o så vill jag läsa lite i ÅSA-boken, vilken är bra o spännande o snart slut! Det blir nog något pitel efter mammorna
  • så har jag projektet "svart kofta" som med fördel påbörjas dagtid, dvs imorgon. Det blir en STARDUST
  • o sen har jag en julkrubba att börja virka på
  • o ett par svarta fleece-shorts ska sys att ha att springa i
O förvisso tusen andra projekt - det här var de mest angelägna!

Lustigt hur man påverkas, nu när jag inte köper nånting så riktas energin istället inåt (istället för utåt) o jag LÄNGTAR verkligen efter att städa, rensa, sortera, göra klart. O det känns så himla SKÖNT att faktiskt SLIPPA komma hem med ännu mer kläder, tyg, garn o mönster som hamnar i ännu en hög.

Vi får se hur det går! Tack för all support, jag lovar hålla er uppdaterade så mycket jag förmår.

Inga kommentarer: