Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

21 december 2008

Julfix

Äntligen infann sig lite julinspiration! Igår kväll laddade jag köksbänken med tänt ljus, clementin samt Werner & Werners Julskiva i öronen (synnerligen askul).

Tur att jag köpte formar eftersom jag inte hade några hemma... (De inköpta är inte ens MED på bilden!)

Därefter plockade jag fram fröken Vispgrädde, herr Sirap samt fröknarna Socker o Choklad o knåpade ihop följande:

Negerkyssar (jo, jag SÄGER så för det HETER så) - de är STENHÅRDA så de lär räcka ända till påska. Dessutom ska de få sig varsin chokladdutt så de åtminstone ser UT som Negerkyssar!

Pepparkakskola - den är alldeles för lös o får säkert kokas på under dagen. (Hm... om jag blandar ihop Negerkyssarna med Pepparkaskolan så kanske båda TVÅ får precis lagom konsikvens! Eller blir det Negerkola o Pepparkakskyssar istället...?)


Leilas mandelmusslor - På TV är hon nästan FÖR söt, o faktiskt så återspeglas det i hennes recept; de är nästan alltid FÖR söta. Så även dessa små varelser som KANSKE passerar "tillräckligt bra-kontrollen", kanske...

Till Mandelmusslor ska man MALA mandeln - INTE hänge sig åt moderna påfund som mixer, för det blir inte ALLS lika bra! Har min mamma Mu lärt mig. (Emedans jag enträget strävar bakåt i mer än detta hänseende så har hon själv modernat sig o kör numera sin mandel i assistenten - så kan det gå!)

Knäcken verkar dock blir alldeles utmärkt seg!

O chokladtryffeln ligger vita o någorlunda runda o väntar på inpackning.

Även småpojkarna Ischoklad verkar bli till belåtenhet.

T o m ljuset verkade vara i julstämning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, oj, oj! Skynda dig ner med godiset!

KURT