Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

23 januari 2009

Postnummer

Jag har under en tid funderat på det där med postnummer - om man ska skicka en försändelse TILL Sverige, ska man (som jag tidigare blivit lärd) skriva "S-" framför postnumret? T ex

S-111 30 STOCKHOLM (postnumret till Kungliga Slottet)

Vad göra? Jo, man konsulterar expertisen såklart, dvs Posten. (Hm... undrar om de fortfarande heter Kungliga Postverket eller om det oxå är förlegat? Nåja, jag gör ju som jag vill o eftersom det låter härligast så får det bli så) O då visar det sig att jag delvis var inne på rätt spår. Rätt svar är nämligen:

SE-111 30 STOCKHOLM

Så nu vet både ni o jag det!

1 kommentar:

Maria sa...

Jag trodde att det fortfarande var S, så tack för tipset!