Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

05 januari 2009

Pusselmania

Under julen la jag ännu ett pussel, en gammal favorit. 2 bitar saknas, men det finns 2 ANDRA bitar som inte hör till något pussel alls! Lös det, den som kan!


Väl hemkommen hittade jag ett nytt pussel hos Stadsmissionen till det facila priset av 20 riksdaler, så det tog vi. Sa polisen. O nu är det lagt, tjusigt o klart. O det har alla egenskaper som ett bra pussel ska ha:
  • snyggt
  • lagom svårt
  • lagom stort

Nu har jag 2 pussel kvar att lägga; ett gammalt Pippi Långstrump (riktigt roligt o rätt svårt för att (väl) vara ett barnpussel) samt ett med mitt stjärntecken på med MÅNGA himmelsbitar.

Pussel är en trevlig sysselsättning, man blir alldeles lugn i själen. O så kan man lyssna på Stieg Larsson (igen) medans man håller på! Synnerligen utmärkt.

2 kommentarer:

katarinaw sa...

Å, vad roligt med pussel! Tyvärr kan jag inte lägga pussel som tar för lång tid, för om jag lämnar det obevakat så ligger alla bitar utspridda över hela lägenheten. Jag har två katter...

Marias garnhändelser sa...

Dottern har pusslat hela helgen på sitt nya 2000-bitar...igår var hon på bio och då kunde jag inte bara låta bli....