Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

13 februari 2009

En dag i köket

Se här 11 glada fullmatade marmeladburkar som står på avkylning. Efter avtorkning ska de oxå få varsin tjusig etikett - bildbevis följer senare.

Nu kan man ju lätt förledas att tro att marmeladkokning är en baggis - så inte. Jag bara vände ryggen till ett ögonblick (okej då, jag satt vid datorn i rummet intill o såg på ett avsnitt av BROTHERS & SISTERS medans jag intog 11-kaffe) o *vips* så hade det skett myteri ute i köket o den lilla kastrullen kastade ut kaskader av varm apelsinsås medelst socker över hela plattan!

Det var ingen vacker syn att skåda... Rena slagfältet.


O titta bara - här ligger Fletcher Christian o ser helt oskyldig ut!

Efter att ha gnott bort det värsta (vatten är allt den bästa av uppfinningar!) så ska nu plattan återställas i sitt urprungliga skick. Marmeladen är vidbränd o sådant flyttar inte självmant på sig precis. Tänkte vara lite fiffig, så jag sprejade med rengöringsmedel o sen la jag en blöt frottétrasa ovanpå för att lösa upp eländet. Vi får väl se vem som skrattar sist.

O inte nog med det; en arbetsskada inträffade oxå! Visserligen inte i samband med myteriet (vilket säkert inneburit betydligt värre skador) men under tiden - jag hade kokat vatten o lyckades utan problem att skålla armen inte bara en utan TVÅ gånger! Jag slet raskt åt mig en tesil med gamla teblad i som jag raskt draperade på armen, virade om några trasor o i slutänden så blev inte skadan värre än såhär:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var rädd om dig! Beställer gärna en burk dock!´
Kurt

lillasyster sa...

Kissa på armen! :)