Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

18 mars 2009

For nörds only

Finsk datanörd ersatte förlorat finger med USB-sticka

En finländsk datanörd som förlorat sitt finger i en motorcykelolycka har låtit ersätta det med en USB-sticka.

Det är den finländske programutvecklaren Jerry Jalava från Helsingfors som tagit steget att låta tillverka en fingerprotes som innehåller ett USB-minne. Jalava miste fingret sedan han kraschat med sin motorcykel förra året.

Protesen, som ser ut som ett finger, kan lagra två gigabyte och går att plugga in i vilken dator som helst.

- När jag använder minnet så lämnar jag helt enkelt fingret i datorn tills jag är färdig med det jag ska göra. Sedan sätter jag fast det igen, säger Jalava enligt The Daily Telegraph.

------------------

Undrar om det funkar med en virknål...?

Inga kommentarer: