Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

23 september 2009

Fruktkaks-onsdag

Ännu en dag i fruktkakans tecken; en sån där dag så allting bara rinner genom händerna (färdiga!) o solen skiner o allting känns allmänt ljuvligt!

Efter städningens slutförande (man hinner spela 2 omgångar Walter Wanderley medans man städar kök, badrum o tvättar golven i desamma) toge jag mig en promenad, fast först åkte jag T-bana till garnaffären vid Odenplan o köpte en påse blandat. Därefter påbörjade jag promenaden i solen o sprang först in på Stadsmissionen (utan napp) o sedan på Myrorna där jag inhandlade en förträfflig brunmelerad halsduk.

I det här läget började magen att kurra o jag tänkte att det kanske var dags för årets varmkorv (det brukar inte bli mer än max en, i paritet med Coca-Cola). Emellertid kom jag inte i kontakt med någon tillräckligt trevlig korvmoj innan jag nådde Hötorget, men det var väl värt väntan ty där inhandlades 1 st lammkorv - synnerligen smarrig! Tyvärr var surkålen slut, men det fick gå ändå. I New York ser man alltid folk som äter varm korv med surkål (åtminstone på TV) o det är faktiskt riktigt gott! En gång köpte jag en burk med surkål bara för att få smaka, synd bara att surkål bara verkar finnas i storfamiljförpackning - man klämmer ju inte gärna i sig 5 dl surkål sådär på raken...

Nåväl, surkålslös fortsatte jag min promenad (f ö lyssnandes på the Wonderful Walter Wanderley hela vägen) o efter att ha varit o klappat på gammelfarmor o -farfars hus på Brunkebergsgatan 10 (jag hälsade från dig, Pappis!) dök det upp en glassaffär - helt i stil med vädret! Den fabulösa citron- o apelsinglassen var tyvärr slut, men hallonsorbet medelst pecannötkola var verkligen som grädde på det mos jag inte heller åt med korven!

Jag spatserade vidare hemåt, passerade Biblioteket o inhämtade en beställd ljudbok som jag nu håller på att överföra till min iPod som jag tänkte ta med mig ut om en dryg timme då jag tänkte promenera IGEN! Denna gång mest till affären.

Men inte nog med det; väl hemkommen kom jag på att jag förfogade över en Trisslott o en fruktkaksdag vore väl vara ypperlig att skrapa på - och se, jag vann 75 kr!

Ikväll är det dessutom BÅDE Postadress Manchester o Cold Blood - o stickning såklart!

Håhå, jaja... ingen hejd på skojjigheterna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till KANON-dagen!

Kurt