Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

29 september 2009

TISDAG

Eftersom jag har mig en utrikisk läsare tänkte jag mig ett tag att översätta det jag skriver. Det blir dock ingen direktöversättning eftersom svenskan inte alls beter sig på samma sätt som engelskan i mig.

Since I have a foreign, although not unknown, reader I have decided to also write in English to enable her to get some grasp of what the pictures represent. The English does however do something completely different to me than the Swedish, thus exact translations will not be provided, which we hope all kinds of readers will have indulgence to.


Min ALLRA första bild! Det är Pappis stol (dock inte i Akademien...) fast själv är han i Frankernas Rike o drejar bi. Eller nåt. Det var ju ändå här jag satt när jag fick igång kameran som då får namnet... Dagmar! Eftersom hon hade namnsdag på min födelsedag.
My VERY first picture! It's my Dads chair (although not in the Academy...) but he himself is in the Country of Frankens. This is however the exact spot where I got the camera going and I have named her Dagmar, as it was her Name day on my Birthday.



DATORPLATS - här skrivs, redigeras o letas nyheter på nätet. Samt dricks te såklart! O så spanas det ut genom funstret på den blå himlen o blåsten som vaggar björkarna. De gillar sånt, björkar.

COMPUTER PLACE - here's where I write and manage ficture and picture (haha...) and drink tea of course. It's also a place to look for all sorts on the Internet, gaze out on the blue sky and the wind playfully restling with the birches - which they both appreciate!




SOFFA - Här sitts det o gottas i fårskinn från SKAUNE med stickning, te samt skrammelduk på bordet.

Here's my cozy sofacorner in fron of the TV where knitting will take place. Due to my sensitive ears I have placed some noicereducing placemats on the table to avoid ear chafing.

Här är den stygga TVn som inte ville samarbeta igår, eller ska vi skylla på fröken Video? Hursomhelst blev det ordning i torpet (antennen var det ju inget fel på - ytterst långsökt...) med hjälp av den gode Fadern som via på mejl o telefon lyckades lotsa Vederbörande rätt i kanaldjungeln.

Here behold the naughty Television Set that brought me many a problem yesterday. However, with a little help from my friend... no Father (not the Almighty, the one of only a slightly lesser rank) things were once again in good working condition. And to my delight there were quite a few new channels I did not know existed in this house!


Se här, Villa Solvik i det vackra höstvädret!

Behold the lovely Villa Solvik, where my parents reside and I am housesitting. The veranda with the magnificent view is to the left and the hammock (great for naps) is to the right in front of the house. The blue door is for entering...

Rysligt tjusig promenadväg ner till samhället vilket består av Macken o ICA - no more, no less. (Nåja, det finns förvisso även en grillmoj, men den lämnar vi därhän...)

Lovely walk down to the village. When you drive thru it you must mind not to close your eyes or you will surely miss it altogether! The village consist of a gas station and a grocery shop. (The hamburger place is too gruesome to be mentioned...)

Den lilla bäcken porlar än med vänlig frenesi - rena balsamet för såväl öga som öra. Och själen! "Brusa högre, lilla å"

The creek is probably the best thing with the village, still murmuring cheerfully - such a solace to both ear, eye and soul.


En till bäckbild när jag ändå är i farten!

Yet another view of the lovely creek.

Världens bästa fikaplast?

The worlds greatest place for tea and contemplation?



Säga vad man vill om hösten, men särskilt TRÅKIG är den då rakt inte!

Autumn; a season to my liking! I immediately thought of a pair of yellow-orange-pink mittens...

"Jag trivs bäst i öppna landskaaaap..."

The winding roads pass thru fertile fields of green; a tree here, a spot of wood there.

Och så blev det då ÄNTLIGEN lunch med Amelia!
  • Cabanoss inhandlad nere på ICA (där för övrigt rikskändisen Leif GW Persson OCKSÅ köpte korv, fast av en mer småkunglig variant...)
  • Heinz Baked Beans (nån annan sort kommer givetvis inte på tal)
  • stekt ägg, sallad, groddar samt en hårding med ost - o givetvis te

NB att jag till min ömma Moders ära dekorerat såväl maten som smörgåsen!

LUNCH - finally! Had a spot of English Breakfast with Bangers, Baked Beans, egg, cheese sandwish and of course the mandatory cup of tea.

Inga kommentarer: