Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

15 oktober 2009

Köpstopp

Så var det dags igen - för köpstopp! (och Kurt gör vågen...) Hade köpstopp förra året enligt nedanstående regler:
Mellan den 8e november och den 7 december slipper jag*:
  1. att köpa fler saker; tidningar, garn, tyg, kläder etc - kuligheter, alltså (mat o övriga förnödenheter må givetvis inhandlas). Gäller även fönstershopping - se nedan**
  2. att se på TV
  3. att påbörja något nytt projekt innan jag avslutat ett annat
* visst låter det roligare än "får jag inte"? Detta är även, som så ofta, ett experiment i att förändra sin attityd.

Undantag:
  1. Jag får köpa jeanstyg i stuvbit när det kommer in på Ohlssons igen eftersom BÅDA mina jeans har ramlat sönder i mindre beståndsdelar o är bortom all räddning
  2. Om jag sålt någonting på Tradera så får jag handla för de pengarna (dock efter noggrant övervägande; sova på saken t ex) eftersom kretsloppet då fortfarande är intakt.
  3. Jag får oxå inhandla 1 st pulsmätare eftersom jag redan fått en i födelsedagspresent.
  4. Det går oxå bra att vara med i tävlingar!
  5. Om antalet strumpor skulle understiga 14 till antalet (inte par, alltså) så får nya inhandlas (det är nämligen lite kris på den fronten o frysa om tårna gör ju ingen glad)
**Jag har ännu inte kommit fram till vad som gäller för fönstershoppning, men jag lutar klart åt att låta bli - att dokumentera vad jag SKULLE ha köpt, har det någon funktion mer än att väcka grämelse? O ska jag nu låta bli att köpa så är det väl en god idé att utföra det i så stor utsträckning som möjligt. Alltså - fönstershopping är något jag oxå slipper!
I år blir det ungefär samma regler, något nedbantade - nämligen:

Mellan den 19e oktober och den 19 november slipper jag:
  1. att köpa fler saker; tidningar, garn, tyg, kläder etc - kuligheter, alltså (mat o övriga förnödenheter må givetvis inhandlas). Gäller även fönstershopping.

Undantag:
  1. Om jag sålt någonting på Tradera t ex, så får jag handla för de pengarna (dock efter noggrant övervägande; sova på saken t ex) eftersom kretsloppet då fortfarande är intakt.
  2. Jag får oxå inhandla 2 st födelsedagspresenter
  3. Det går fortfarande bra att vara med i tävlingar!
  4. Material för färdigställande får inhandlas - dock inga totala nyinköp! NB!
Så var det med den saken!

1 kommentar:

Anonym sa...

LYCKA TILL!!
Kurt