Upplösning

Klicka på en bild och alla bilderna i inlägget kommer upp i högre upplösning
Click any picture and all the pictures in that post will appear in a higher resolution

14 oktober 2011

Nya alster

Roade mig förra veckan med att sy ihop några tunikor:


  • nytt tyg till livet
  • ärmarna är från ett par tajts jag sytt
  • broderiet gjort för många år sedan
  • virkad kant nertill
  • t-shirt från Gina Tricot
  • ärmar från tröja jag fått av gammal svärson
  • underdel från Indiska
  • rosa t-shirt från Indiska
  • ärmar likaså, fast en annan tröja
  • secondhandtröja längst ner
  • virkad kant

  • brun tröja köpt secondhand (Göteborg?)
  • brun inlägg från liten barnklänning
  • nederdel från tunika

  • randiga ärmar från f d tröja
  • överdel f d t-shirt
  • nederdel kjol från Vila

4 kommentarer:

Cilla sa...

Finfina tunikor! Känns väldigt du med allt olika ihopsytt =) Jag får förresten mycket beröm när jag har på min tröjan du sytt som jag fick i din utrensning med rosa och djurtyg bla.

Kramkram
Cilla

ylva sa...

Hej såg att du tittat in hos mig på Ravelry . Wow vilka coola tunikor blir riktigt inspirerad. Kul !
ylva

ylva sa...

Tack för "peppen" angående mitt broderi . Jag hade tänkt att göra mer men komliksom av mig . Hade en idé om att bara brodera i svart med blad och stjälkar ..... Som sagt den får ligga till sig .

Anonym sa...

Du är verkligen duktig!/Frida